כיכר סקנדרבג בטירנה

כיכר סקנדרבג בטירנה - כל מה שצריך לדעת

כיכר סקנדרבג בטירנה היא הכיכר המרכזית של טירנה, בירת אלבניה. היא כוללת את פסל סקנדרבג הפופולארי והמוכר וכן פסלים ומבנים בולטים , מוזיאון לאומי להיסטוריה, מסגד אטהם ביי, בית אופרה ועוד. 

הפסל של סקנדרבג אשר גיבור רוכב על סוס עשוי מברונזה והוא ניצב על משטח אבן בכיכר. הפסל הוצב בכיכר בשנת 1968 לציון 500 שנים למותו  של סקנדרבג ועד היום הוא נמצא בכיכר.

ההיסטוריה של סקנדרבג בטירנה

כיכר סקנדרבג אשר נמצאת בטירנה באלבניה היא אחד המבנים העתיקים וההיסטוריים במדינה. היא נבנתה ע"י 3 אדריכלים מאיטליה שהם:

 Armando Brasini, Florentano de Fausto, Gherardo Bosio. בשנת 1937 הכיכר נקראתה על שמור של הגיבור האלבני סקנדרבג ומאז היא אחד המקומות החשובים והמרכזיים באלבניה. 

הכיכר הינה בצורה של פרמידה ובמהלך עונת הקיץ החמימה המים זורמים ומרעננים את עוברי האורח במקום. אל הכיכר ניתן להגיע מכמה רחובות מרכזיים כמו רחוב:

 רחוב Rruga e Durrësit ממנו מגיעים לעיר הבאים ממערב, Bulevardi Zogu I, ממנה מגיעים אל תחנת הרכבת וגם שדרות Dëshmorët e Kombit המובילות אל קזינו ריגנסי (הגדול בעיר). 

הכיכר שופצה בשנת 2010 במימון ממשלת כווית ולא מעט תיירים מגיעים אליה מרחבי העולם כדי לבקר בה מדי שנה.

האטרקציות שאסור לכם לפספס בכיכר סקנדרבג

אם אתם מתכננים טיול לטירנה אלבניה, אתם חייבים לשלב בטיול שלכם את האטרקציות הבאות:

המוזיאון הלאומי להיסטוריה

מוזיאון הלאומי להיסטוריה הוא אחד המוזיאונים הגדולים ביותר באלבניה. הוא כולל 5000 פריטים מהתקופה הפיאוליתית ועד התקופה הקומיניסטית.

חזית המוזיאון כוללת פסיפס ענק שנעים להסתכל עליו ולהבין את התקופות השונות. שעות פתיחת המוזיאון בימי ג-ש בין השעות 10:00-17:00, ימי ראשון 9:00-14:00 ובימי שני סגור המוזיאון לקהל.

מסלולי הליכה רגליים אל עבר אלבניה

אם אתם אוהבים הליכה רגלית תוכלו ליהנות ממגוון מסלולי הליכה ולהיזכר באירועים היסטוריים חשובים שעברה המדינה.

כמו כן, תוכלו למצוא לא מעט חברות מקומיות במקום שמארגנות טיולים מאורגנים למקום, אך תוכלו כמובן לעשות לבד טיולים עצמאים.

לתצפת על טירנה ממרומי הר דאייטי

אם אתם חובבי טבע וטיולים תוכלו להגיע להר דאייטי אשר נמצא בגובה של 1613 מטר מעל פני הים ממזרח לטירנה. למקום תוכלו להגיע באמצעות רכבל בנסיעה של 15 דקות למקום או באמצעות רכב מה שיעריך לכם את זמן הנסיעה לכשעה.

מתצפית ההר תוכלו להשקיף על הנוף הקסום של אלבניה וליהנות מנופים פנורמיים של העיר.

שוק הפירות Pazari i Ri

בשוק הפירות Pazari i Ri הפופולארי באזור תוכלו ליהנות ממגוון של פירות וירקות טריים וכן מסוגי מאכלים מקומיים ובינלאומיים אשר נמכרים במקום. כמו כן, תוכלו למצוא מגוון תבילינים ועוד מוצרים אחרים.

פרמידה הנוור הוג'ה

בפרמידה הנוור הוג'ה האלבנית אשר נפתחה בטירנה כמוזיאון בשנת 1988, תוכלו להבין על מורשת הנוור הוג'ה המנהיג הקומינסטי ששלט באלבניה במשך ארבעים שנה.

לאחר נפילת משטר הקומינזם הפך המקום לאחד הסמלים החשובים בהיסטוריית אלבניה. אחד הדברים הכיפיים שאוהבים תיירים לעשות ה לטפס לגג הפרמידה ולהשקיף על הנוף הקסום במקום.

שאלות נפוצות לגבי כיכר סקנדרבג בטירנה

בטירנה אלבניה ישנם כשלוש מוזיאונים שרצוי לבקר בהם במהלך הטיול. מוזיאון הלאומי להיסטוריה, מוזיאון בונקארט ומוזיאון בונקארט 2. המוזיאון בונקארט הראשון הוא מוזיאון אשר מציג את ההיסטוירה והתרבות האלבנית לאורך השנים, ואילו המוזיאונים בונקארט 1,2 מציגים את התקופה הקומוניסטית מנקודות מבט שונות.

בהר דאייטי ואגם המלאכותי פרקה תוכלו ליהנות מנופים קסומים ועוצרי נשימה.

ביקור במוזיאון הלאומי להיסטוריה יעזור לכם ללמוד על רוח התקופה בימים ההם. כמו כן, דרך מסלולי ההליכה בין אם זה עם מדריך או לבד, תוכלו לראות מקומות היסטוריים ועתיקים ולהבין על העבר הקומיניסטי של העם.

כדאי להגיע לטיול בטירנה אלבניה בחודשי האביב והקיץ, בתקופה זאת אין גשמים אשר מפריעים למהלך הטיול וניתן לטייל במספר גדול של מקומות ובמזג אוויר נעים להליכה או נסיעה למקומות שונים.

מקומות הבילוי המומלצים באלבניה הם: רובע בלוקו שנחשב לחיי הלילה של המקום וכן מדרחוב טופטאני שכולל מגוון חנויות, מסעדות ודוכני מזכרות כוללל קניון ופאני הגדול והמרהיב ביופיו.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטירנה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טירנה, אלבניה!

דילוג לתוכן