הריביירה באלבניה – המדריך למטייל

הכפרים לאורך קו החוף האלבני  והריביירה האלבנית  הם אחד מהמקומות  המדהימים ביותר בבלקן, תוכלו למצוא בו טבע פראי ומבודד וכפרים לא מפותחים,  היסטוריה ותרבות. 

מה שהיה עד לא מזמן כפנינה נסתרת השתנה בשנים האחרונות , לאחר שהמקום צבר פופולריות ורבים נוהרים בכל קיץ לחוף האלבני ופוקדים את שמורות הטבע, מה שגרם להתפתחות הכפרים, נפתחו מלונות רבים, מסעדות, ברים, החלה להתפתח סצנת חיי לילה. 

היום המקום ממשיך לצבור פופולריות בזכות השילוב של הטבע, החופים ותרבות הפנאי והאטרקציות באיזור, תוכלו למצוא בו אפילו הריסות רומיות ופארק ארכיאולוגי ואתרים ארכיאולוגים מתקופות קדומות. 

אלבניה, התברכה בהרים גבוהים וטבע בלתי נגמר, נהרות, אגמים שהופכים אותה ליעד אטרקטיבי לא רק בבלקן, אלא מעמידים אותה כאחת מהמדינות היפות והמרתקות ביותר באירופה .

אטרקציות בטירנה שאסור לכם לפספס

Llogara Pass מעבר הרים 

כבישים נופיים מאוד פופולריים בכל אירופה, כמעט בכל מדינה אירופאית יש כמה כבישים נופיים, חלקם כבישי אגרה וחלקם חופשיים, המציעים נסיעה לאורך נופים מדהימים, כאשר ניתן לעצור לאורך הנסיעה במספר תחנות, לצפות מקרוב בנופים , לחלץ עצמות ולצלם הרבה תמונות של נופים מרהיבים.

הדרך בין אוריקום לדרמי ידועה בשם מעבר הלוגרה ונחשבת לאחת מהיפות בכל אירופה. זהו מעבר הרים מרהיב המשקיף על הריביירה האלבנית. 

בנסיעה לאורך הכביש יתגלה בפניכם נוף פנורמי מעבר להרים. הכביש המפותל מגיע לגובה של למעלה מ -1000 מטרים .

 שימו לב שחלק מהזמן הנסיעה היא בכביש צר ומתפתל, פחות מתאים לנהגים לא מנוסים.  המראה קסום ומרהיב, בין אם תראו את ההרים ובין אם יהיו מכוסים בעננים ותרגישו כאילו אתם  נוגעים בשמים, 

בין אם כשהשמש זורחת ובין אם בדמדומים לפני השקיעה כשהשמים אדומים, ורודים עם נגיעות של סגול, כך או כך, אתם צפויים להיות מהופנטים מהנוף.

Llogara National Park

בלב ההרים שוכן הפארק הלאומי ללוגארה המתפרש על פני  1020 דונם , השמורה המיוערת  וההררית נמצאת כ -30 ק"מ מוולורה, בין דרמי לאוריקום.

בתוך הפארק יש מספר כפרי נופש  המלאים בצימרים ובקתות כפריות קסומות מעץ, הפארק הלאומי מציע טיולים לאוהבי הטבע, יש אינספור שבילים לאורך ההרים והיערות, תוכלו לראות בעלי חיים, 

לעשות מסלולי הליכה בכל דרגות הקושי, למי מכם שלא מוגדר כמטיב לכת ולא רוצה ללכת שעות רבות ברגל , ניתן להגיע עם הרכב ישר לנקודות תצפית. ולמי מכם שאוהבים ללכת, יש מסלולים של שש שעות ואפילו טרקים שנמשכים לאורך מספר ימים. ניתן לעשות קמפינג או להתפנק בצימר. 

מזג האוויר במקום מדהים בשל הקרבה לים ובשל האוויר האלפיני האופייני בהרים, לכן יש קרירות נעימה גם בימי הקיץ החמים ובחורף עשוי להיות קר מאוד על ההרים. 

Gjipe Canyon & Beach

החוף המדהים נמצא בקצה אחד בין ואנו לדהרמי על הקארבורון. , אלא שאין כביש שמגיע עד אליו הכביש הקרוב הוא כ -30 דקות  ממנו , הוא מיועד למי מכם שמעוניין ללכת ברגל כמה קילומטרים כדי להגיע אל הקניון והחוף המבודד ,

דרך נוספת להגיע היא בשייט מחוף ג'ייל. רק שימ לב שאין שירותי הצלה או מסעדה בחוף ולכן מומלץ להביא עמכם בקבוקי מים ומזון קל ולחזור אל הרכב לפני החשיכה.

Karaburun-Sazan National Marine Park

הפארק ממוקם על חצי האי קארבורון.  קילומטרים של חוף מקשרים אותו עד האי סאזן.הדרך להגיע אליו היא עם מעבורת  רג'ינה בלו . 

חצי האי קראבורון הוא שמורת טבע , הוא מומלץ מאוד לצוללנים שיוכלו למצוא בקרקעית הים שרידי ספינות  שטבעו ושקעו אל המצולות בתקופת מלחמת העולם השנייה,

וחלק אפילו  מתקופות קדומות עוד יותר כשהרומאים שלטו בעולם. תוכלו למצוא מערות נסתרות, צוקים  וחופים חלומיים עם חול מוזהב ומי טורקיז.

Butrint Archaeological Site And National Park

פארק לאומי מהעתיקים בעולם , יש  עדויות שהיה מיושב עוד בתקופה הפרהיסטורית ובמשך מאות שנים היה מושבה יוונית ומושבה רומאית. 

האתר הארכיאולוגי כולל חורבות ושרידים מהמבנים שנותרו מהתקופה הביזנטית, הוונציאנית, העות'מאנית , האתר הוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו המוקף לגונה וטבע מדהים.

בין ההריסות  תמצאו תיאטרון מהמאה הרביעית שיכול להכיל כ -1,500 איש. מתקיימים בו קונצרטים, ארועים חשובים והופעות חיות יש גם בזיליקה ופסיפסים מרשימים. שרידי בתים רומיים ותוכלו לבקר במוזיאון המציג את כל הפריטים שהתגלו בחפירות הארכיאולוגיות. 

Saranda at the Corfu Strait

Saranada עיירה תוססת מלאה בחופי ים, למי שמחפש מקום עם חיי לילה.

 תוכלו לטייל בטיילת המרהיבה, ליהנות מהמטבח המקומי במסעדות הרבות, בערב המקום מתעורר לחיים, הרבה ברים שפתוחים עד הבוקר ווהיא מהווה נקודת יציאה לטיולים לבוטרינט,

אתר עתיקות יווני ורומי הנמצא כ-18 קילומטר דרומית לסרנדה שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ב-1992. ו- 17 ק"מ , דרומית לסרנדה, נמצאים איי קסמיל, כמו כן תוכלו לבקר בטירת לקורסי הסמוכה.

איי קסמיל Ksamil Islands. הם שלושה איים קטנים, חופי חול לבן, מים כחולים צלולים , ניתן לשחות בשל המים הרגועים ולסכור סירה ולצאת לשייט בין האיים.

הטירה מהמאה ה -16,ממוקמת על ראש גבעה המציעה נופים של קורפו והסביבה. 

בסרנדה תמצאו אפילו בית הכנסת היסטורי. זהו אתר הקהילה היהודית מהמאה החמישית לספירה. 

תוכלו לבקר במנזר 40 הקדושים מהמאה ה -6, , חיילים רומאים נוצרים  נידונו למוות בסיביר לאחר שסירבו לוותר על אמונתם הדתית והוכרזו לאחר מכן כקדושים על ידי אנשי המנזר שנבנה לכבודם.

Orikum

הכפר הזה הוא אחד המקומות הפופולריים ביותר בריביירה האלבנית, בחופים יש  חלוקי נחל , רצועת החוף ארוכה ומתאימה להליכות ארוכות לאורך שקיעות מדהימות.תוכלו למצוא חנויות רבות, מסעדות, בתי קפה וברים.

מהכפר תוכלו לצפות גם על ההאוקיינוס  וגם על ההרים העצומים המקיפים את הכפר ומעברי ההרים והכבישים המתפתלים מהם. בקצה המפרץ נמצא הפארק הארכיאולוגי בו תוכלו לבקר בהריסות אמפיתאטרון .

Church of Marmiroi

בכפר יש הריסות של כנסיית מרמירוי, הכנסייה הביזנטית הצנועה הזו מהמאות ה -8 וה -13 היא מבנה אבן פשוט מלבנים , אך מבפנים הוא מכיל ציורי קיר מקוריים בעלי חשיבות היסטורית. הכנסייה ממוקמת בלב הטבע , ליד הרים, צמחיה ירוקה ונחל זורם. סביבה פסטורלית וקסומה.

Tragjas Village

כפר סמוך לאוריקום ,ממנו משתקף נוף נפלא של ההרים וכפרים כמו אוריקום והחופים.תוכלו למצוא בלב הטבע קברים רבים הפזורים מסביב, שרידי מבנים מאבן מהתקופה העותמאנית ותקופות מאוחרות יותר, הכפר ננטש בשנת 1943 כשהופצץ על ידי הנאצים ומאז נשאר מיותם, מה שרק מוסיף לאותנטיות שלו.

The Castle of Porto-Palermo

הטירה, תוכננה על ידי צרפתים ונבנתה בצורת מחומש . האתר הוכרז כשטח מוגן ואתר היסטורי, הטירה היתה בעבר בית כלא במהלך מלחמת העולם השנייה, היו מוחזקים בה פושעים מסוכנים שרצו לבודד.

The Ruins of Himara

טירה מתקופת הברונזה, מכילה את כנסיית הקדושים סרחיוס ובאקו, כנסיית כל הקדושים ומגדל עתיק. הטירה שימשה כמעונם של  דמויות היסטוריות רבות כמו הקיסר יוסטיניאן, הקירות מימי הביניים עדיין עומדים והאתר פופולרי כאתר חובה בטיול להכרת ההיסטוריה של אלבניה.

Churches of Shen Stefani and Shen Dhimitri

בכפר דרמי לרגלי הרים ירוקים ועצומים בגודלם, שוכנים מבנים עתיקים ובתים לבנים עם גגות אדומים הפזורים בין ההרים, המבנים העתיקים והכנסיות הוכרו על ידי הממשלה כבעלי מורשת דתית ולאומית .

בין יתר המבנים המדהימים, תמצאו את כנסיות שן סטפני ושן דהימיטירי המשמשות את תושבי הכפר.  מדובר בכנסיה ומגדל שעון גבוה עם פעמון המצלצל בכל שעה עגולה . 

ליד המבנים תוכלו למצוא שבילי הליכה אל ההרים, נחלים,  כבשים ועזים המסתובבים בחופשיות ואווירה אותנטית כפרית לצד נוף וטבע עוצרי נשימה.

Qeparo Village

קפרו הוא כפר עתיק הבנוי על צלע הר. הכפר ממוקם ליד פורטו פלרמו. ישנם מספר אתרים היסטוריים הממוקמים בצד ההררי של הכפר , כגון מגדלי עלי פאשה, בית מינלה ג'יקה ומנזר שן דהימיטרי ובצד אחר בכפר תמצאו חוף ים.

בסמוך לכפר תמצאו את טירת הבורש והמסגד בכפר בורש, ותוכלו לבקר גם בכפר העתיק הסמוך פילור.

בכפר יש מלונות קטנים ומשפחתיים וצימרים של בקתות אותנטיות, האלבנים הם עם חם ולבבי שיסבירו לכם פנים וידועים באדיבותם הרבה. אלבניה היא יעד זול, מחירי הלינה נמוכים ביחס למקומות מתויירים אחרים באלבניה.

Karavasta Lagoon & Divjaka National Park

לגונת הקראווסטה והפארק הלאומי דיווג'קה שופעים בלהקות גדולות של פינגווינים, שקנאים וצלופחים, מדובר בשמורה מדהימה ביופייה. הלגונה מתפרשת על למעלה מ -4,000 דונם ומגיעים אליה בשייט עם סירות.

לאחר שייט תחקרו את שמורת הטבע ותראו בעלי חיים וציפורים, תחקרו את הלגונה המוקפת בעצים, נחלים והמון ירוק בעיניים,  תלכו בשבילי הליכה רבים המקיפים את השמורה,שם יתגלו לכם מראות קסומים, אווירה נעימה , שקטה ופסטורלית, 

לא תוכלו לירגע מכל הירוק בשילוב מצחייה ובעלי חיים מכל עבר, לאחר מכן, תוכלו לשבת לאכול ארוחת צהריים באחת מהמסעדות המשובחות עם המטבח האלבני המקומי .

הריביירה באלבניה-מדריך למטייל
הריביירה באלבניה-מדריך למטייל

שאלות נפוצות לגבי הריביירה באלבניה-מדריך למטייל

נופים, טבע וחופי ים מרהיבים . לאלבניה יש מאות קילומטרים של קו חוף שמשתרע לאורך כל צדה המערבי. מעבר לזה תמצאו כפרים, ערים, אתרים ארכיאולוגים ושמורות טבע.

אין זמן בשנה שלא נעים לבקר באלבניה. באופן כללי, העונות המומלצות לחופשה באלבניה הן האביב והקיץ, טמפרטורה ממוצעת בריביירה האלבנית סביב  23 מעלות צלזיוס, כאשר החודש המתוייר ביותר הוא חודש יולי.

durres- מדובר בעיר נמל  שיסודו החל משנת 627 לפני הספירה , מדובר בנמל הים הגדול ביותר במדינה, ממוקם במרחק של 34 ק"מ מטירנה.

היא העיר העתיקה ביותר באלבניה, עם כמעט 3,000 שנות היסטוריה. בעיר תמצאו אתרים וממצאים ארכיאולוגיים עתיקים רבים, האמפיתאטרון של הקיסר הרומי אדריאנוס ,

האמפיתיאטרון השני בגודלו בבלקן, בתי המרחץ והפורום הביזנטי עם עמודי שיש. שליש מהחומה המקורית של טירת העיר עדיין עומד.  המוזיאון הארכיאולוגי ממוקם על  כביש טאולנטיה .הגלריה לאמנות העיר ממוקמת בכיכר המרכזית איליריה. בנוסף תמצאו בעיר חופי ים, מלונות , מסעדות וחיי לילה.

Vlorë וולורה היא עיר עתיקה שנוסדה במאה השישית לפני הספירה, וידועה במקור בשם אולונה.ממוקמת במיקום יפהפה, בחזית חצי האי קראבורון והאי סאזן ומוקפת בחופים וחול סלעי.

תמצאו בה את מוזיאונים היסטוריים, ביו היתר מוזיאון העצמאות. מסגד מוראדיג'ה,  של האדריכל המפורסם סינאן הגדול, שנבנה בשנת 1542. ולורה היא נקודת ההתחלה של הריביירה האלבנית ובאזור זה נמצאים הפארקים הארכיאולוגיים אוריקום ואמנטיה והפארק הלאומי ללוגארה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטירנה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טירנה, אלבניה!

דילוג לתוכן