למה שווה לטוס לטירנה

טירנה היא בירת אלבניה היא עיר מדהימה ומלאת היסטוריה, העיר הוקמה כבר במאה השש עשרה ומאז נבנו בה מבנים מרהיבים ונוצרה תרבות שוקקת. כיום טירנה היא העיר הגדולה ביותר באלבניה ואפשר למצוא בה המון אטרקציות וחיי לילה תוססים במיוחד.

אחד הדברים שהופכים את העיר למסקרנת במיוחד, זוהי העובדה שעד לפני לא הרבה שנים לא ניתן היה להגיע לאלבניה בכלל מפני שהיא הייתה סגורה לתיירים, כיום המצב שונה לחלוטין וניתן להגיע לטירנה בטיסה ישירה מישראל. כבר בסיבוב הראשון בעיר תגלו כמה היא מיוחדת המורכבת משלל תרבויות מעניינות

כמו בכל עיר תיירותית גם טירנה מלאה באטרקציות שפשוט חבל לפספס ריכזנו עבורכם מספר אטרקציות מומלצות:

המוזיאון ההיסטורי הלאומי של טירנה

המוזיאון ההיסטורי הלאומי של טירנה ממוקם באזור של כיכר סקנדרבג והוא קיים מאז שנת 1981. כבר שמגיעים לפתח המבנה של המוזיאון נתקלים בפסיפס ענקי שבו ציור המתאר את ההיסטוריה של אלבניה ורגעים ממלחמת העולם השניה. 

המוזיאון ההיסטורי הלאומי של טירנה הוא הגדול ביותר במדינה, והוא ממחיש את ההיסטוריה שלה לאורך השנים תוכלו להתרשם מפרטי ארכיאולוגיה מדהימים ובכלל מפריטים היסטוריים. זהו יעד מומלץ ביותר והוא נמצא באזור מרכזי כך שתוכלו לבלות יום שלם באזור.

כיכר סקנדרבג 

כאשר מגיעים לכיכר סקנדרבג מבינים מהר מאוד את שילוב התרבויות בעיר ובמדינה, הייעוד המקורי של בניית הכיכר הייתה כדי שניתן יהיה לערוך בה מצעדים פשיסטים, בתקופה שהכיכר נבנתה אזור זה של העיר היה בשליטתה של איטליה.

האזור של הכיכר מלא באטרקציות וזהו אזור מרכזי של העיר, בכיכר עצמה ניצב פסל אדיר בו רואים את סקנדרבג יושב על סוס בדרך כלל אם תגיעו בתקופה תיירותית תוכלו למצוא המון תיירים אשר מצטלמים על רקע הפסל. 

המלצה נוספת למבקרים באזור הכיכר היא להסתובב באזור ולמצוא אוכל רחוב טעים במיוחד, תוכלו למצוא מאפים מדהימים במחירים מצחיקים ביחס למה שאנו רגילים למצוא בארץ.

מגדל השעון והמסגד

כאמור ביקור בכיכר הראשית הוא באזור מרכזי מאוד בעיר ובמרחק הליכה מהמסגד ומגדל השעון. זהו אחד המסגדים היחידים שנותרו בעיר לאחר שאת רובם הרסו. ביקור במסגד הטאם ביי מומלץ ביותר, תוכלו להתרשם מציורי קיר מדהימים וארכיטקטורה יוצאת דופן.

ממש צמוד למסגד תוכלו להתרשם ממגדל השעון האדיר שמתנשא לגובה של 35 מטר את המגדל בנה הטאם ביי אשר בנה גם את המסגד, גם באזור זה תוכלו למצוא מגוון של מאכלי רחוב שווים טעימה. 

ממש בקרבת מקום תוכלו למצוא גם את האנדרטה של החייל האלמוני, שהוקמה לאחר מלחמת העולם השניה והיא לזכר הלוחמים הפרטיזנים אשר לחמו לשחרר את העיר מידיהם של הגרמנים   

פעמון השלום

פעמון השלום בוני ממתכת אשר הותכה מתרמילים של כדורים שנאספו לאחר הפרעות שהיו בשנת תשעים ושבע למאה הקודמת. שנות התשעים באלבניה היו שנים קשות למדינה זאת הייתה תקופה של שפל כלכלי, כך שבאופן טבעי האזרחים התקוממו אל מול הממשלה המצב הגיע עד חילופי אש של ממש בין האזרחים אל מול החוק וגם בין האזרחים לבין עצמם.

לאחר שהמתיחות נגמרה התאגדו בני נוער מקומיים כדי לאסוף את תרמילי הכדורים ולהפוך אותם לפעמון השלום, אין ספק שזה נשמע מרגש ומומלץ לבקר במקום.

הפירמידה של טירנה 

קרוב לפעמון השלום תוכלו למצוא את הפירמידה של טירנה, זהו מבנה אשר נועד להנציח את אחד המנהיגים הקומוניסטים ששלטו באלבניה. זהו מבנה שכדאי לראות ולבקר בו אך חשוב לבדוק מראש האם המקום פתוח מפני שהוא נמצא בשיפוצים לעיתים קרובות.

קניות בילויים ואוכל בטירנה

אחד הדברים שנשארו בטירנה מאז התקופה הקומוניסטית זהו המחירים הנוחים מאוד במקום, בשונה מרוב אירופה המערבית תוכלו למצוא בטירנה אפילו מותגים מובילים במחירים מאוד נוחים לכיס.

ישנם מקומות מרכזיים בהם תמצאו חנויות רבות וכמובן גם מסעדות כמו למשל הרחוב Myslym Shyri שמאוד אהוב על הישראלים שמבקרים בטירנה, האוכל באלבניה הוא בסגנון משולב של אוכל בלקני אוכל מזרח אירופאי.

תוכלו למצוא מאפים רבים ואפילו מאפה מאוד דומה לבורקס אותו אנו מכירים כאן בארץ. כמובן שניתן למצוא בטירנה גם שווקים שמאוד מומלץ לבקר בהם למשל השוק Pazari i Ri, זהו שוק של ירקות ופירות טריים, וכמובן גבינות, דגים, ויינות מקומיים שמאוד מומלץ לטעום אותם ולהתרשם מהטעם החדש והייחודי.

חיי לילה בטירנה תוססים מאוד תוכלו למצוא מגוון של ברים מדליקים מועדונים שווים ועוד אטרקציות מעניינות, האלבנים ידועים ביינות שלהם ובמשקה המזכיר את האוזו היווני ונקרא וארקי .

שאלות נפוצות לגבי טירנה

כמובן ישנם המו מקומות מומלצים בפאתי טירנה יש את חוף הים של דורס, ועיירות קטנות ונחמדות. בדרך כלל יציעו לכם כבר במלון כל מיני טיולים מאורגנים לאחד מהיעדים מחוץ לעיר.

ישראלים מאוד מתחברים לאוכל האלבני בדרך כלל, תוכלו למצוא בעצם הכל יש בעיר המון מסעדות המציעות מגוון עשיר של מאכלים, כמובן שווה ומומלץ לטעום את אוכל הרחוב של העיר ובעיקר באזור של השוק שם תוכלו למצוא מגוון גדול של אוכל.

תוכלו למצוא מבחר גדול של מלונות במחירים נוחים ביחס לאירופה המערבית. ישנם כמה מלונות מומלצים בעיר כמו למשל המלון מאק אלבניה, מלון חמישה כוכבים מפואר מאוד ובמיקום מעולה ומרכזי.

זה מאוד תלוי איזה סוג של טיול אתם מחפשים, אם אתם מעוניינים לבקר בכמה שיותר אתרים תיירותיים שאסור לפספס מומלץ לערוך טיול של שבוע לפחות.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטירנה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טירנה, אלבניה!

דילוג לתוכן